Twee drukke maar interessante weken - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk Lok - WaarBenJij.nu Twee drukke maar interessante weken - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Henk Lok - WaarBenJij.nu

Twee drukke maar interessante weken

Door: Henk Lok

Blijf op de hoogte en volg Henk

13 Oktober 2013 | Israel, Jeruzalem

Alweer twee weken verder sinds de laatste blog, maar nu voorlopig voor de laatste keer achter 'het bureautje' waar alle vorige stukken op geschreven zijn. Met gemengde gevoelens (voor zover dat mogelijk is voor een kamer) zal ik dit stekkie verlaten en mijzelf bewust -bij gebrek aan de luxe van keuze- voor ten minste 10 dagen degraderen naar 'The New Swedish Hostel' midden in de oude stad, waar eigenlijk helemaal niks maar dan ook niets 'Zweeds' aan is, maar wel het beste alternatief qua prijs, accomodatie en locatie!

Ach ja, over 2 weken alweer even 10 dagen op 'vakantie' naar Nederland: dus wat loop ik toch te zeiken! Dit voor het 25-jarige jubileum van mijn ouders waar zei en Deo Volente mij tòch wel graag bij willen hebben; toch fijn om te weten èh, ook al en ondanks dat het geld niet zó hard groeit op al onze ruggen...

Enfìn: onderzoeksplan hier, conferentie daar, ontmoeting zus, slaapplek zo: het waren me toch wel weer twee enerverende weken! Met blauwe vingers van het schrijven teruggekomen van The BESA Center for Strategic Studies 2020 'Perils & Prospects' Conference @ The Bar-Ilan University Tel Aviv (wàt een mond vol).

Tussen de twee dagen door tevens geheel onverdiend maar met volle teugen de gratis genade, gastvrijheid, wijsheid en gezelligheid genoten van mevrouw Ronen uit Ashkelon; voor de Isreality lezers, preciés ja: die moedige mevrouw met stalen zenuwen die met gevaar voor eigen leven het meerdere keren heeft gewaagt om YouTube filmpjes te maken van talloze raketaanvallen door Islamitische Terreur-organisaties in Gaza! Maar wees gerust, na hardhandig doch rechtvaardig ingrijpen van the 'Israeli Defense Forces' is het sinds maart 2012 weer relatief rustig.

Ik kòn trouwens praktisch gezien ook niet terug wegens de begrafenis van rabbijn Ovadia Yosef, waar 1/10 van de populatie (7 à 800.000 mensen!) zonodig bij aanwezig moest zijn wat technisch gezien de stad ongelovelijk ontoegankelijk maakte.

Zo dan: van drukke reizen, goede gesprekken en spannende verblijven; nu maar weer rustig verder aan de plannen om iets zinvols te schrijven!


  • 13 Oktober 2013 - 15:10

    Marry V. D. Wetering:


    Hallo Henk,

    Leuk om je verslagen te lezen en je een beetje te volgen in Israël.
    Wij zijn er ook geweest, het heeft grote indruk op mij gemaakt.
    Ik probeer me in te leven hoe jij daar rond loopt.

    We hopen dat je er een leerzame tijd mag hebben.
    Het is een mooie kans om er als jongere te zijn, geniet ervan!

    Ik wens je Gods nabijheid en hulp toe in deze stagetijd.

    Hartelijke groeten ook namens Roelof
    Marry v.d. Wetering.

  • 13 Oktober 2013 - 15:14

    Henk Lok:

    Hallo Marry,

    Bedankt! Ja, daar is natuurlijk geen uitleg voor nodig.
    Dus ik begrijp nu (weer) helemaal waarom dat zo is!

    Hartelijke groeten terug,
    Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Hallo daar, Van september 2013 tot februari 2014 mag ik verblijven in het prachtige Israël! Via deze site kunnen jullie meegenieten van mijn indrukken, ervaringen en verhalen. Veel kijk -en leesplezier! Shalom, Henk

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 10113

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Studiereis Henk Jeruzalem 2013: Week 1/20

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Studiereis Henk Jeruzalem 2013: Week 2/20

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Studiereis Henk Jeruzalem 2013: Week 3/20

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Studiereis Henk Jeruzalem 2013: Week 4/20

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Studiereis Henk Jeruzalem 2013: Week 5&6/20

02 September 2013 - 03 Februari 2014

Studiereis Henk Jeruzalem 2013: Week 16-20/20

12 November 2013 - 15 December 2013

Studiereis Henk Jeruzalem 2013: Week 12-15/20

05 Oktober 2013 - 16 November 2013

Studiereis Henk Jeruzalem 2013: Week 7-11/20

Landen bezocht: